Friday, November 25, 2011

Murtabak Maggi

Hah sbenarnya smlm ak t'tgk la sorg student foreigner dok bwk murtabak dtg opis...siot betul...da la ak nie puasa,dibahamnya depan aku...geram sgguh...:face11:


Nak jadikn cerita aku terkempunan lak nk makan murtabak...nk g pasar malam..?mana ada...tmpat aku hari isnin...so balik dari opis dlm kul 6.30 tue...ak nak gak makan murtabak lau pon mak aku da siap masak spagheti...dtg lak idea gile...


Hahahahaha....aku t'nampaklah sbungkus maggi cintan nuu...so ak pon b'cadang nk wat la Murtabak Maggi...hahahaha...mrgreen


Senang jek..x susah pown...meh aku bg resepi...utk korg2 yg tgh nk save bajet tue leh ler cer try..

Bahan-bahannya
:47:2 Biji Telur
:47:1 Bungkus Maggi [ x kisah la jenama apa]
:47:3 batang Hotdog [ potong nipis2 ]
:47:1 Dada Ayam [ ni aku potong dadu ]
:47:Daun bawang [ hiris-hiris ]
:47:Bawang Besar [ amik yg kecik jek ~ hiris ]
:47:Cili Merah @ Cili Hijau [ hiris jugak ]
:47:Sedikit Garam
:47:Lada Sulah


Cara-caranya
:22:Rebus maggi tu dulu. Dalam 2 minit tue angkat & tos kan. Letak tepi.
:22:Potong hotdog & dada ayam ikut suka lah mcm mana.
:22:Daun bawang, bawang besar & Cili merah tue hiris kecik2.
:22:Pecahkan telur dalam mangkuk [pastikan besar erk mangkuk] campurkan bahan 2 & 3 tadi. Masukkan rencah maggi tu. Kalau x nak, boleh guna rempah kari daging baba's ke apa ke. Kacau sampai sebati.
:22:Masukkan maggi yang direbus tu. Kacau lagi sampai sebati.
:22:Dah agak2 ok tue korang masak la ye. Guna api paling kecik dulu. Lau boleh gunalah fried pan yg kecik tue. Nanti jd comel2 je. biggrin


p/s : boleh makan 2-3 org hehe..sebijik mcm murtabak cumanya maggi la huhuhu..try la yer...sedap beb...thumb


Hari ni keje aku edit coding lg utk blog nie...huu azab.... :face31: kepala aku nie da x berapa betul pon nie...tu yg post resepi lak hehee...kalau sedap ke x,komen la yerk....
Komen2 la free jer hehee...LIKE ler skali yerk~

0 orang komen:

Post a Comment

-> Assalammualaikum.....
-> Komenlah banyak2 kat sini yerk...
-> Give your best idea nak improve blog nie... :)